e-biletylotnicze.pl




Wizz Air jest oburzony planami Lotniska w Warszawie

  • Wizz Air jest zbulwersowany faktem, że PPL zamknie Terminal Etiuda i tym samym od 1 kwietnia 2009 r. podwoi opłaty narzucone na linie lotnicze obecnie operujące z tego Terminalu.
    PPL nie zaakceptował innych rozwiązań, bardziej korzystnych dla nisko-kosztowych przewoźników, proponując jedynie wygórowane opłaty jakie są nałożone na linie operujące z głównego terminalu warszawskiego lotniska.
    Wizz Air, największa nisko-kosztowa i nisko-taryfowa linia lotnicza operująca z warszawskiego lotniska operuje z Terminalu Etiuda od września 2004 r. Wizz Air zrobił znaczące inwestycje w powstanie i działalność swojej bazy na tym lotnisku, która obecnie zatrudnia ponad 100 osób lokalnej załogi. W 2008 roku Wizz Air przewiezie 875 000 pasażerów z warszawskiego lotniska, czyli 15% wszystkich pasażerów, jacy skorzystają z tego portu.
    Ogólne obłożenie na warszawskim lotnisku spadło o 14% w listopadzie w porównaniu z tym samym miesiącem zeszłego roku i stanowi trzeci najostrzejszy spadek wśród najważniejszych europejskich lotnisk. W tym samym czasie obłożenie w liniach lotniczych Wizz Air w Warszawie wzrosło o 12%, czyli o 4500 pasażerów, co stanowi najwyższy wzrost wśród wszystkich linii lotniczych w listopadzie.
    Wizz Air postrzega plany PPL jako poważne zagrożenie dla przyszłości lotnictwa cywilnego w stolicy Polski i wrogie posunięcie wymierzone przeciwko Polsce i Polakom. Miliony obywateli Polski, którzy obecnie doświadczają korzyści finansowych w postaci niskich opłat ucierpią na skutek podwyżki opłat bez szans na zniżki. Co więcej, w konsekwencji planów PPL setki ludzi straci pracę.
    „Jesteśmy oburzeni brakiem odpowiedzialności i jednostronnością decyzji PPL aby wymazać Warszawę z mapy nisko-kosztowych linii lotniczych” – powiedział József Váradi, Prezes Wizz Air. -„Pomimo, że zarząd PPL ciągle mówił o otwarciu lotniska Modlin dla nisko-kosztowych linii lotniczych, to nie był w stanie dokonać postępu w tej kwestii przez ostatnie 5 lat – kontynuuje Varadi. Ta niekompetentna decyzja jest wymierzona w ochronę linii LOT, linii lotniczych, które zmarnowały setki milionów złotych polskich podatników na Centralwings. Gdy to zawiodło, postanowiono zamknąć terminal dla nisko-kosztowych linii lotniczych, by ratować rodzimą firmę. Działania te stoją w opozycji do zasad wolnego rynku i antymonolowych regulacji UE.”
    Wizz Air publicznie zwraca się z prośbą o rewizję planów warszawskiego lotniska z perspektywy interesu obywateli Polski i polskiego lotnictwa cywilnego.