e-biletylotnicze.pl




Wizz Air wybiera silnik V2500 dla 50-ciu Airbusów A320 w zamówieniu o wartości 1,6 miliarda dolarów

  • Wizz Air, nisko-kosztowa i nisko-taryfowa linia lotnicza w Środkowo- Wschodniej Europie złożył zamówienie na silniki lotnicze IAE International Aero Engines V2500 dla nowej floty 50-ciu Airbusów A320. Kontrakt wspierany przez V2500SelectSM jest warty 1,6 miliarda dolarów.

    Wizz Air obecnie posiada osiemnaście samolotów Airbus A320 z silnikami IAE
    i ma już zamówione kolejne 23 maszyny wyposażone w silniki V2500. Realizacja tego nowego zamówienia sprawi, że Wizz Air stanie się największym europejskim klientem IAE.

    “Zawsze wybieraliśmy najnowsze technologie, jednocześnie dbając o efektywność kosztową. Nasza decyzja o wyborze silników V2500 stanowi odzwierciedlenie tej zasady. Silnik V2500 jest najbardziej zaawansowanym spośród modeli dostępnych dla samolotu A320. Zapewni nam korzyść w postaci bardziej efektywnego zużycia paliwa i obniży poziom emisji spalin do atmosfery, co spowoduje, że nasza firma będzie bardziej przyjazna dla środowiska. Kompleksowy kontrakt i korzyści z niego płynące pozwolą nam usprawnić zarządzanie wydatkami i oszczędnościami
    z eksploatacji. ” - powiedział József Váradi, Dyrektor Generalny Wizz Air.

    „Wraz z najnowszą technologią SelectOne™ usprawniliśmy proces spalania paliwa w silnikach V2500 o 1%, co wpływa bezpośrednio na redukcję emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Tworząc nasze technologie mamy na celu osiągnięcie postępu w dziedzinach, które mają istotne znaczenie dla klienta i staramy się dostarczyć mu gotowych rozwiązań. Rozmiar floty, jaką posiada Wizz Air przełoży się bezpośrednio na oszczędności w zużyciu paliwa w całym okresie eksploatacji silników”- dodał Jon Beatty, Prezes IAE i Dyrektor Generalny.

    SelectOne™ stanowi element, który unowocześnia program V2500Select® redukując zużycie paliwa o 1%, zwiększając ilość kilometrów, które samolot może pokonać pomiędzy poszczególnymi przeglądami technicznymi o 20% i spełniając standard CAEP/6 NOx. Wprowadzenie technologii do użytku jest przewidziane
    na koniec bieżącego roku.