e-biletylotnicze.pl




Pierwszy lot numer 101 z Katowic do Luton w Londynie.

  • O godz. 6.20 samolot nowych, europejskich tanich linii lotniczych Wizz Air, wzbił się dziś w niebo, w swój pierwszy lot numer 101 z Katowic do Luton w Londynie.

    Lądowanie w Luton nastąpiło zgodnie z planem o godz. 7.35. W inauguracyjnym locie wziął udział József Váradi, założyciel i Prezes Zarządu Wizz Air, który powiedział: "Na stworzenie i wprowadzenie na rynek linii Wizz Air potrzebowaliśmy mniej niż roku. Pierwszy lot nowej linii jest zawsze wyjątkowy, ale dzisiejszy wyróżnił się jeszcze tym, że lotnisko Luton w Londynie jest powszechnie uznawane za jeden z głównych portów zasłużonych dla rozwoju tanich linii lotniczych w Europie."

    Niedługo po tym jak lot numer 101 wystartował z Katowic, w powietrze wzniosły się dwa kolejne samoloty Wizz Air do Rzymu i Mediolanu. "Rzym i Mediolan są ważnymi miejscami zarówno dla biznesmenów jak i dla turystów. Mediolan rozwija się, jako ważne centrum finansowe w Europie. Dobre położenie miasta sprawia, że będzie ono czerpać korzyści z niedawnego rozszerzenia Unii Europejskiej o kraje Europy Środkowej i Wschodniej," powiedział Váradi.

    Od 15 lipca br. zamiast jednego codziennego, porannego połączenia między Katowicami a Luton w Londynie, będziemy mieć dwa połączenia. Przez następne kilka tygodni i miesięcy samoloty Wizz Air pojawią się na kolejnych europejskich połączeniach takich jak: Paryż, Barcelona, Ateny, Praga, Bruksela i Sztokholm. Liczba rezerwacji na zaplanowane loty przekracza oczekiwania i jest bliska zapełnienia wszystkich miejsc w samolotach Wizz Air.

    Váradi dodał: "Średnie zapełnienie samolotów przekroczyło 50 procent jeszcze zanim pierwszy samolot Wizz Air wystartował z Katowic. W rzeczywistości ten pierwszy lot sprzedał się w całości. Liczba pasażerów jest lepsza niż oczekiwaliśmy i przekracza średnią dla linii lotniczych, które rozpoczynają działalność."

    "Wizz Air, zwiększając możliwości wyboru milionom pasażerów z całej Europy, odkrywa dotychczas słabo zagospodarowane rynki Europy Środkowej i Wschodniej. Podróż samolotem opłaca się gospodarce każdego kraju. W Wizz Air jesteśmy przekonani, że tanie linie lotnicze zwiększą biznesowe i turystyczne możliwości naszego regionu."

    "Obecny poziom rezerwacji postrzegamy jako aprobatę oferty Wizz Air skonstruowanej w taki sposób, żeby przystępne ceny połączeń były poparte wysoką jakością obsługi podróżnych i łatwym w obsłudze systemem rezerwacji przez Internet. To jest nowoczesna i myśląca o przyszłości linia lotnicza, zarządzana przez kompetentny zespół wspierany przez ponad 150 pracowników, którzy ciężko pracują, żeby zamienić pomysł na biznes w konkretną ofertę dla podróżnych."

    Paul Kehoe, Dyrektor Portu Lotniczego Luton w Londynie powiedział: "W tym miesiącu otwarcie nieba dla nowych linii lotniczych nad Europą Wschodnią rozpoczęło nową erę w historii lotniska Luton w Londynie. Jest nam niezmiernie miło powitać Wizz Air, jako naszego najnowszego partnera."

    "Lotnisko Luton w Londynie zawsze stało na czele rewolucji wywołanej przez tanie linie lotnicze i mamy pewność, że współpraca z Wizz Air zaowocuje dalszym wzrostem rynku tanich połączeń lotniczych."

    "Podróżni będą mieć okazję skorzystać z niezwykłych turystycznych i biznesowych możliwości oferowanych w ramach połączeń Wizz Air z lotniska Luton w Londynie do Katowic i Budapesztu, poznając w praktyce wysoki poziom obsługi i komfort podróżowania."

    Do końca roku Wizz Air będzie posiadać dziewięć samolotów, co da mu pozycję trzeciego przewoźnika w regionie. Na przyszły rok planowane jest rozbudowanie floty o 10 kolejnych samolotów, przy założeniu, że do 2007 roku Wizz Air ma posiadać między 30 a 40 samolotów. Osiągnięcie tego celu uczyni z Wizz Air największego przewoźnika w regionie i jedną z czołowych tanich linii lotniczych w Europie.

    Klienci mogą rezerwować miejsca przez Internet wchodząc na stronę wizzair.com lub telefonując pod numer +48 22 500 9499 do działu sprzedaży Wizz Air, gdzie można uzyskać pomoc w dokonaniu rezerwacji internetowej.