e-biletylotnicze.pl




Wzrost liczby pasażerów o 25%. Marże bez zmian.

  • easyJet, wiodąca europejska tania linia lotnicza, ogłosiła wstępne wyniki za okres 6 miesięcy, kończący się w marcu 2005 r.

    - Wzrost przychodów o 26% do poziomu 553 milionów GBP.
    - Półroczna strata brutto wyniosła 31 milionów GBP (27 milionów GBP w 2004 r.)
    - Liczba pasażerów sięgnęła 13,5 miliona i była o 25% wyższa niż rok temu. Odnotowano niewielki wzrost wskaźnika obłożenia lotów do poziomu 83,8%.
    - Całkowity dochód w przeliczeniu na jednego pasażera wzrósł o 1,1%.
    W przeliczeniu na liczbę dostępnych miejsc na kilometr (ASK - Available Seat Kilometre) całkowity dochód spadł o 5%, co podyktowane było wzrostem średnich długości lotów w siatce połączeń.
    - Całkowity koszt w przeliczeniu na liczbę dostępnych miejsc na kilometr (ASK) zmalał o 5%.
    - Odnotowano znaczący wzrost przychodów gotówkowych o 127 milionów GBP do poziomu 637 milionów GBP.
    - Nastąpił dalszy rozwój sieci połączeń. Na koniec marca 2005 r. z 57 lotnisk na 187 trasach latały 103 samoloty.

    Komentując obecne wyniki i perspektywy, Ray Webster, Dyrektor Generalny, powiedział: "Wypracowany wynik jest zgodny z oczekiwaniami. W ciągu ostatnich 6 miesięcy osiągnęliśmy wiele: liczba pasażerów wzrosła o 25%, wprowadziliśmy 40 nowych połączeń i rozpoczęliśmy działalność na 14 nowych lotniskach. Właśnie odebraliśmy nasz setny samolot i przewieźliśmy stumilionowego pasażera. Oba te znaczące wydarzenia miały miejsce w czasie naszego jubileuszowego, dziesiątego roku działalności. Mamy stały postęp w utrzymaniu kosztów i jak na razie udało nam się złagodzić wpływ wzrostu cen paliwa. Jednakże przed nami jeszcze wiele pracy, aby zrównoważyć wzrost, rozszerzyć nasz zasięg w Europie i jednocześnie chronić nasze interesy. easyJet jest spółką o silnej pozycji finansowej, doskonale przystosowaną do korzystania z możliwości, jakie stwarza europejski rynek połączeń lotniczych. Zgodnie z naszymi przewidywaniami, łączne przychody na miejsce w samolocie w okresie rocznym kończącym się we wrześniu 2005, powinny pozostać niezmienione w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Ze względu na obecne ceny paliw i kursy wymiany walut, spodziewamy się, że nasz zysk brutto będzie niższy niż zeszłoroczny, lecz zgodny z naszymi oczekiwaniami."