e-biletylotnicze.pl




Prawa Pasażerów Linii Lotniczych

  • Od dnia 17 lutego 2005 roku obowiązują nowe Prawa Pasażerów Linii Lotniczych, wprowadzone przez Unię Europejską w celu zapewnienia pasażerom lotniczym odpowiedniej obsługi.

    Linie lotnicze obsługujące dany lot są zobowiązane do przewozu pasażerów wraz z bagażem oraz przestrzegania praw pasażera.



    Można dochodzić swoich praw w przypadku gdy :



    - pasażerowi odmówiono przyjęcia na pokład ze względu na brak wolnych miejsc,

    - lot został odwołany,

    - opóźnienie lotu było większe niż dwie godziny,

    - bagaż zgłoszony przez pasażera uległ uszkodzeniu, opóźnieniu lub zaginięciu,

    - pasażer doznał obrażeń podczas lotu,

    - wyjazdy zorganizowane - jeśli zamówiona przez pasażera usługa nie została w pełni wykonana.



    Prawa pasażera odnoszą się do lotów regularnych i czarterowych, krajowych i międzynarodowych do wszystkich linii lotniczych, zarówno tanich, jak i oferujących pełną obsługę.



    Dodatkowe informacje opublikowane przez Komisję Europejską, DG ds. Energii i Transportu można pobrać ze strony internetowej :

    http://europa.eu.int/comm/transport/air/rights/index_en.htm